A

A

KERABU MANGGA BUNGA KANTAN



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua !

Haa.. berlalu sudah Hari Pembuangan Undi..dan kini kita pon dah tahu keputusan nya kan...
Ada yang puas hati dan ada yang mengecewakan

Anda pulak, adakah anda telah menunaikan tanggungjawap anda semalam .. Jika ya ALHAMDULILLAH.
Kerana 1 undi anda menentukan hala-tuju kepimpinan negara kita.

Dikawasan saya ni semalam, jalan amattt-lah sesak, nak kata kereta banyak,  tak lah juga. Macam biasa saja. Tapi dek kerana penyokong-penyokong Parti yang berlegar-legar, ulang-alik.. ulang-alik.. ulang-alik.. hon-hon sana...hon-hon sini... pon-pon sana...pon-pon sini.... pin-pin sana... pin-pin sini.... teramatttttt lah riuh rendah dari pagi sampai lah kepetang walau pon dah tamat tempoh mengundi.
Emmmmmm nasib baik dekat nak magrib tu  hujan turun... tu pon masih dok hon-hon lagi. Dah hujan turun lebat baru lah berhenti.  Kalau tidak.... entah lah tak boleh nak tidur jawab nya.
Kawasan Permatang Pauh katakan...Kawasan HANGATTTTT

Okkkk... tak nak celoteh panjang, jom jengok menu kita hari ni 'Kerabu Mangga'...

BAHAN A
1 biji Mangga 1/4 masak (dipotong memanjang)
1 ulas bawang besar (dihiris sederhana tebal)
8 biji cili padi (dihiris halus)
1 kuntum bunga kantan (dihiris nipis)
2 batang serai (dihiris nipis)
3 helai daun limau purut (dihiris halus)
3 sudu besar gula putih
1/2 biji limau nipis (diambil air nya)
3 ketul ikan talang kering masin (digoreng dan ditumbuk hancur)
sedikit garam

Cara-Cara mengadun:-
1. Masukkan semua kedalam mangkuk dan gaul rata.
2. Siap untuk dihidangkan.
(Nota: Boleh ditabur dengan 'kacang goreng' tumbuk jika suka)

* Selamat menjamu selera ...

No comments:

Powered by Blogger.