SAMBAL TOTOK WARISAN IBUNDA ...Juadah hari ke-20 Ramadhan 1437 Hijrah

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum dan Salam Ramadhan semua...

Hari ke 20 berpuasa dapur saya cuti aka OFF.
Saya cuma masak nasi saja.

Pesanan 'Sambal Totok' yang awal-awal saya tempah dari anak saudara telah selamat saya terima pada hari Sabtu.
Saya memang tertunggu-tunggu sambal ini, yang dimaklumkan telah di pos pada hari Khamis menggunakan perkhidmatan Pos Laju.
Kalau ikutkan perjalanan nya memakan masa 1-2 hari saja untuk sampai.
Tapi biasa lah POS di kawasan saya ini.. sedikit lain dari yang lain..
Lembab semacam...
Selalu kena kejar...
Suka sangat 'peram' barang-barang pos.
Pada orang lain saya tak tahu lah, tapi saya dah 2 kali terkena.

Cuba call perkhidmatan Pos, dan dimaklumkan barang hantaran telah selamat sampai di pejabat mereka tetapi penyerahan hanya akan dibuat hari isnin.
Eh Eh Eh..... saya memang pantang kalau suka melewatkan-lewatkan.
Alasan sabtu kerja separuh hari,
Hai..... kalau dah tahu separuh hari kenapa tak diserahkan pada awal pagi, kenapa mesti tunggu petang baru nak buat penyerahan kan !

Ini bukan pertama kali..perkara saperti ini berlaku pada saya.
Selepas beberapa kali cuba menghubungi Pos berkenaan akhirnya saya dapat bercakap dengan salah seorang pegawai bertugas dan dimaklumkan akan merujuk dengan 'supervisor' beliau dahulu.
Terima Kasih En. Hakim kerana menyalurkan permintaan saya ini kepada supervisor anda.
Baik dan berbahasa orang nya..

Saya rasa perkhidmatan pos bahagian Pos Laju dikawasan BM ini patut diperbaiki lagi kerana kalau nak dibandingkan semasa saya berada di Kuala Lumpur dahulu, barang yang dihantar cepat aja diterima.
Apa-apa pon saya rasa semua nya terletak pada 'supervisor' yang menguruskan bahagian tersebut.



Fuhh Yoooooo
Super'p sedap !!!!
Nanti nak buat nasi goreng untuk berbuka atau bersahur pula...

SAMBAL TOTOK JAWA ... Asli 
Hasil keluaran anak saudara saya 

Jom tempah... memang sedap !
017-7800435 Nurul Jannah
017-7800827 Areffin BeeLz

Tanpa 'Monosodium Glutamat' atau sebarang 'perasa tambahan'.
> Tanpa sebarang 'bahan pengawet'. Oleh itu dimasak lama dan garing.
Menggunakan Ikan bilis yang elok, 
> Cili dan 
Bawang yang segar
~ Resepi asli / resepi warisan... KEBERSIHAN dan KUALITI MENJADI KEUTAMAAN.

- enak di makan dengan nasi panas-panas
- amat berselera dengan Bubur Nasi (Moi) dan Nasi Air
- boleh di tambah Petai dan Jering jika suka
- juga digunakan sebagai perencah nasi goreng, (cepat dimasak sedap dimakan)
- sedap sebagai Sambal Pencicah Cucur Bawang, Cucur Kodok, Lempeng dan juga Pulut
- boleh dipelbagaikan sebagai perencah Mee (Maggie)

- sedap kalau buat Cara Berlauk
dan apa-apa saja ....

FRESH dari kuali .....
Berminat ? Sila pm Nurul Jannah atau 
Areffin BeeLz untuk tempahan.

Entry terdahulu...



No comments:

Powered by Blogger.