Nuffnang

CUBIT-CUBIT JAGUNG pulak ya ! Memang sedap .......


Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua..

Kali ini saya sediakan Cubit-Cubit Jagung pula ya...
Hari tu dah beberapa kali sarapan dengan CUBIT-CUBIT BAWANG.
Pergi tesco beberapa hari lalu tak lupa nak cari jagung, sebiji dah cukup sebab nak guna cuma 1/3 untuk seadunan.
Kali ini saya tambahkan daun sup supaya cucur jagung kita lebih sedap dan beraroma.



Adunan untuk 2 orang makan

Bahan A
1 cawan tepung gandum
Lebih kurang 1/4 cawan air * Bergantung kepada Jenama/Keluaran
  (Jika masih ada tepung yang tidak rata digaul, bolehlah ditambah sedikit lagi air. 
  Cuma pastikan adunan kita boleh di goreng bulat-bulat saja)
  Pengalaman saya..  1/4 sukatan jika 'Bakers Choice'. 1/2 sukatan jika cap 'Keluarga' 
3 sudu besar minyak masak
1/2 biji telur (Pecahkan sebiji, dikocak dan guna hanya separuh sahaja)
1/2 jemput ikan bilis (direndam sekejap dan ditumbuk hancur)
1/2 sudu teh baking powder
1 biji cili padi  (ditumbuk halus untuk menjadikan cucur kita sedikit pedas)
1 biji bawang holland bersaiz besar (Dibelah 4, dah setiap belahan dibelah lagi 4..menjadikan ia 16 belahan dan dipotong menjadikan ia kiub)
1/3 tongkol jagung (diceraikan biji nya)
1 urat daun sup (dihiris kecil)
1/4 kiub pati ikan bilis
sedikit garam

* boleh letakkan secalit (tak sampai setitik) pewarna merah untuk menjadikan cucur bewarna ke-oren-oren nan  spt yang dijual dipasar tani ... menarik lagi selera makan

Cara-Cara Menyediakan nya :
1. Satukan semua bahan A diatas, dan gaul rata.
2. Panaskan minyak yang banyak dalam kuali. Jemput adunan tepung sebesar jari kelingking dan goreng.
3. Balik-balikkan sehingga cucur masak.

* Selamat Menjamu Selera ...


2 comments:

  1. comeynya cubit2 jangung ni FHA
    mesticepat habis ni kalau kat umah kaknoor

    ReplyDelete
  2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete

Powered by Blogger.