A

A

JOM KITA KE KEBUN .....

Assalamualaikum semua...

Hari ni FHA nak bawa sahabat-sahabat semua jenguk-jenguk kebun sayur FHA. 

Kebun tu tak lah jauh mana sangat aieh....belakang rumah saja. 
Walaupon tak sebesar mana, cukup lah menjimatkan wang saku FHA daripada membeli.



Yang diatas ni semua orang tahu kan.. Pokok kunyit.
Ada berpasu-padu pokok kunyit kat belakang rumah ni.
FHA cuma guna daun nya saja, ubi FHA jarang pakai sebab selalu beli kunyit serbuk yang ready made... emmm malas nak tumbuk....... ahaks



Yang ni pulak pokok Kadok... ia lah kot, FHA pon tak pasti...
Kakak yang tanam... 



Haaaaaaa... pokok pandan ni pembantu rumah Kakak yang tanam. Menjadi juga lah.
Orang yang tanam tu pon dah balik Indon.

Percaya tak kalau FHA kata sehelai daun pandan harga nya 30 sen... 
Betul.... kedai kat rumah FHA di Kuala Lumpur..
Terkujut FHA masa nak membeli tu.
Taulah harga minyak naik 20 sen, tapi tak kan lah harga daun pandan pon 30 sen sehelai.

Kalau macam ni FHA ingat nak buat kebun Pandan lah selepas ni ..........  
Projek setahun dah boleh beli rumah batu... hehehe



Pokok daun bawang ni pula FHA tanam, 
Selepas sepagi projek kemas mengemas dapor, bawang-bawang yang dah hampir rosak/busuk FHA campakkan saja dalam pasu, tau-tau bila balik dari KL 2 minggu lepas tu... ini lah hasil nya.
Daun-daun nya dah tumbang sikit sebab semalam hujan lebat.  
Jimat 0.50 sen sebab tak beli daun bawang....... nangis Nonya kat pasar tu




Ni pula pokok Cili Padi (aka cili burung).. 
Pembantu rumah FHA yang tanam.
Pembantu rumah tu kalau tanam pokok, semua nya 'hidup segan .. mati tak mau'.
Orang penang kata 'hidup lit..lit..lit..lit......'.
Hanya pokok cili padi saja yang hidup, tu pon selepas dia dah balik Indon... baru pokok ni hidup segar...



Jangan terkujut tengok pokok nenas dalam pasu..
Berbuah weii... 
Yang ni baru tanam...

OK yang ni saja yang FHA sempat snap.. nanti kita sambong snap-snap lagi ya...

No comments:

Powered by Blogger.